0485-512258 / 06-40649378

Wat doe ik

Als journalist maak ik artikelen voor kranten en magazines. Omdat ik me graag verdiep in de mens, komen er veel human interest verhalen van mijn hand. Daarnaast heb ik een jarenlange ervaring in het schrijven van zakenverhalen. En zou u bijvoorbeeld een evenement onder de aandacht willen brengen: ik maak voor u een volledige bijlage bij een regionale krant.

 

Zelfs in dit digitale tijdperk is de impact van een folder groot. De boodschap moet duidelijk zijn en de tekst prettig leesbaar. De opzet van een folder dient zo te zijn dat hij de aandacht van de lezer vasthoudt en dat deze in een kort tijdsbestek de strekking van het bericht kent. Anders dan een folder is een brochure groter van opzet met meer informatie. 
lees meer
Ieder zichzelf respecterend bedrijf heeft tegenwoordig een website. Maar hoe maak je een wervende tekst die ook echt gelezen wordt? Dit kan bijvoorbeeld door prettig leesbare en puntige taal te gebruiken. Uiteraard is het de bedoeling dat u door uw website klanten werft. Een matige tekst kan het tegenovergestelde effect hebben. Het is daarom belangrijk om deze door een professional te laten maken.

 

Het lijkt zo gemakkelijk: je schrijft wat stukjes, zet er foto's bij en klaar is je nieuwsbrief. Maar u kunt gerust van mij aannemen dat het een vak apart is. Waar haal ik mijn informatie vandaan, wie kan ik interviewen, welke mensen willen/mogen gefotografeerd worden? En hoe zorg ik ervoor dat elk bulletin weer de moeite waard is om te lezen en ook echt nieuws bevat? 
lees meer
Jaarverslag, scriptie, schoolplan, essay, nota of sollicitatiebrief: dit zijn documenten waarbij foutloos Nederlands een must is. De praktijk leert dat, hoewel de inhoud heel goed kan zijn, men vaak afgerekend wordt op taal- en spelfouten. Dat is natuurlijk heel erg jammer. Daarom redigeer ik graag uw teksten. En als u dat prettig vindt, loop ik samen met u het hele document door.
lees meer
Een artikel geplaatst krijgen in een krant is tegenwoordig geen sinecure. Het is daarom van belang dat u met een berichtje de redacteur prikkelt. Hij/zij moet nieuwsgierig worden en zal dan eerder geneigd zijn het te plaatsen of een interview af te nemen. Bij het maken van een persbericht kijk ik vooral wat de nieuwswaarde is en wat interessant is voor de doelgroep.
lees meer
Vrij snel na de start van mijn bedrijf werd door verschillende redacties gevraagd of ik ook foto's wilde aanleveren. Als je dat dan jarenlang wekelijks doet, krijg je er een aardige kijk op hoe je een situatie goed neer kunt zetten. Het moet niet zomaar een kiekje zijn. Wat is de boodschap van je foto en wat moet prominent naar voren komen. Doordat ik ook fotografeer, kan ik u altijd een totaalplaatje bieden.

 

U zoekt personeel en u wilt graag dat uw advertentie opvalt. Daarnaast zit u niet te wachten op bergen post van kandidaten die niet geschikt zijn. Het moet dus duidelijk wie binnen het profiel past en van wie u graag een reactie verwacht. Steeds vaker worden personeelsadvertenties digitaal geplaatst en niet meer in kranten en vakbladen. 
lees meer
Als recreatief wandelaar bezoek ik vaak mooie plekjes. In combinatie met tekstschrijven en fotograferen is dit hét ideale uitgangspunt voor het uitzetten van wandelingen. Verschillende wandelfolders en -brochures zijn inmiddels van mijn hand gekomen en bij de VVV te verkrijgen. 
lees meer
Hoewel het niet mijn kernactiviteit is, ben ik heel bedreven in het vakkundig notuleren van vergaderingen. Zit u verlegen om een notulist, wellicht omdat uw secretaris onverwacht ziek is geworden, dan kunt u mij altijd benaderen.
De vormgeving van bijvoorbeeld een brochure of een website bepalen mede of mensen het willen lezen. Zit een website niet te ingewikkeld in elkaar en ziet een brochure er zo uit dat je hem oppakt en wilt lezen? Om een mooi totaalproduct te krijgen werk ik samen met Erik Spikmans van Vorm & Vast. En al jaren blijkt dit een gouden samenwerking te zijn!